tiistai 14. joulukuuta 2010

Sopivasti lihava?

Eilinen oli ihan ok päivä. Kalorit siinä 1200 kieppeillä ja kävin aerobicissä. Silti läskittää, tänään on pakko koittaa olla pienemmillä kaloreilla, max 1000. Ajattelin tässä nyt vähennellä pikkuhiljaa noita syömisiä, ettei tuu mitään kauheita himoja (lue: ahmimisia) ja ensi viikolla pystynkin sitten olemaan helposti pienemmällä ruoalla.

Multa muuten loppuu myös ensi viikolla työt. Saan kyllä vielä kokonaisen joulukuun liksan, mutta en ole varma, että jatkuuko duunit enää samalla firmalla uudenvuoden jälkeen. Jos joku nyt on kuitenkin varmaa, niin loppukuu tulee olemaan paljon paljon helpompi. Kun nukkuu pidempään, ei tule syötyä liian aikaisin, mulla on enemmän aikaa urheilu
un, kun pääsen jo päivällä liikkumaan ja en ole töiden jälkeen niin väsynyt. Tulisi jo ensi viikko! =)

Mietiskelin tossa jälleen kerran, miksi mä haluan laihduttaa ja kerrankin mä keksin sen todellisen syyn; VIHAAN LÄSKIÄ! Mä lueskelin tossa jotain vanhaa päiväkirjaa, jossa oli lista miksi haluan laihtua, mutta oikeastaan ei mulla ole mitään parempaa syytä kuin inhoni ihraa kohtaan. Läski on löysää, rumaa, inhottavaa, pehmeää ja ällöttävää. Siis aivan kamalaa. Annetaan kuvien puhua puolestaan;

Yhhyh!:/


:O?


Myös koira on inhottava lihavana, suorastaan säälittävä!! :/


Kaunistako? NOT, ennemminkin sairasta.


YÖKK! Voin vaan kuvitella ton iharakasan hajun :(


Eipä varmaankaan jäänyt kenellekään epäselväksi, miksi läski on inhottavaa, sairasta tai säälittävää. Ihmettelen muutenkin suuresti tuota uutta, kummallista läskitrendiä; "olen ylpeä kiloistani, elämäni on onnellista lihavana, nautin elämästä- siis syön". Öö, missä vitun vaiheeessa läskistä tuli ihailtavaa tai tavoittelemisen arvoista? Läskit ihmiset ovat sairaita siinä missä anorektikotkin, eikä siinä todellakaan ole MITÄÄN tavoittelemisen arvoista tai kaunista. Luin jostain, että jo muutama ylipainokilo voi lyhentää elämää, joten mitä hienoa siinä on? Ei vaan mene mun jakeluun, ei sitten millään. Jos nyt jollain kävi mielessä kauneusihanteet periaatteella joskus rehevä ja lihava nainen kertoi varakkuudesta yms paskaa, niin HALOO: Nyt eletään 2000-lukua ja ylipainon riskit tiedetään.

Jeps. Siinä se päällimmäinen syy nyt taisi ollakin, miksi haluan olla laiha! :)

-mandy





13 kommenttia:

  1. Pakko vielä lisätä tohon et alipaino on varmaankin yhtä vaarallista kuin ylipaino. Tai itseasiass pieni ylipaino on todistetusti hieman turvallisempaa kuin alipaino koska silloin osteoporoosin riski on tosi suuri. Mut kummatki on oikeestaan aika riski tila :/ osaiski ja haluaiski olla siin kultasel keskitiel..

    VastaaPoista
  2. Eksyin blogillesi ja pakko kommentoida: ihanko oikeasti koko elämän tärkein projekti on laihduttaminen, väärien ruokien välttäminen ja toisten samanhenkisten kanssa asiasta loputon veivaaminen.

    En kamalampaa elämää voisi kuvitella.

    VastaaPoista
  3. Ei mun elämä ole millään lailla kamalaa:)

    VastaaPoista
  4. Mäkin oon ihmetelly vähän tota läskitrendiä. En siis sen vuoksi, että jokaisen tulisi olla jotain luuviuluja tai edes hoikkia (kamalaa, jos kaikki olisi tehty samasta muotista). Vaan lähinnä lihavuudesta aiheutuvien riskien takia. En oikein kannata, että mitään ääripäitä erityisemmin ihailtaisiin..

    Mutta on myös totta, että toi on ihan järkyttävän näköstäkin :o

    Mua eniten huolettaa se sisäelimien ympärille kertyvä rasva, koska sitä ei voi nähdä. Itelläni ei ole loppujen lopuks paljoa ulkoista rasvaa, mutta tosta ei voi koskaan tietää.. :s

    VastaaPoista
  5. Pakko ottaa kantaa muiden kommentteihin:

    1. Alipainon ei tarvitse todellakaan tuoda mukanaan osteoporoosia. Itse oon ollut alipainon puolella suurimman osan elämästäni, mutta koska oon pienestä pitäen saanut urheilupainotteisessa koulussa ohjeet luuliikuntaan ja harrastan mm. futista ja sählyä, on mun luut pysyneet erittäin hyvässä kunnossa ja vaikka mitä iskuja, tippumisia tai kaatumisia on tullut, ei kertaakaan oo mun kropassa ainakaan ollut murtumaa.. Tähän tietysti vaikuttaa myös se saa sitä kalsiumia edes jonkin verran.
    2. Helvetistäkö sä anonyymi tiedät kuitenkaan yhden blogin perusteella, mikä on kirjoittajan oman elämän tärkein projekti? :)

    kiitos ja moi + tsemppiä paljon mandy! :) sain sulta niin paljon voimaa viime keväänä kun luin blogiasi ettet uskokaan!

    VastaaPoista
  6. niin siis en yleistäny osteoporoosia mut isohan riski se on :/ niille esim jotka ei liiku niin että luut ovat vahvat. Ja osteoporoosi on suurimmalla osalla vanhukselle,, vaikka me ei vanhoja olla :D niin mummoina/pappoina, sen riski on kaksinkertastunu.. mut nii täs elämäs saattaa tulla syöpä vaikka ei polttais.. tai ihan mitä vaan.. niin sillo ei oo mtn merkitystä :) <3

    VastaaPoista
  7. Joo, ei tuollainenkaan oo tervetttä. Luin jostain lehdestä, et jossakin päin maailmaa kauneusihanne on ihan toinen kun länsimaissa. En muista mikä maa se oli, mut kai jossai Afrikassa. Mut oli kyllä tosi kauheata luettavaa. Ne pistää pikkutytöt jonnekki leirille erämaahan, ja pakkosyöttää niille kaikkea ruokaa, missä on rasvaa, ja yms.

    Sielläpäin on miehillä naisihanne sellanen et naisen on oltava lihava. hyi että.

    VastaaPoista
  8. Vittu sinä ja kaikki muut anorektikkoblogi-kaveris olette sairaita! Ja muutaman kilon ylipaino ei TODELLAKAAN ole niin haitallista kuin alipainoi. Jumalauta että voi olla kamala ihminen, suorastaan kuvotat mua.

    VastaaPoista
  9. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  10. Kiitos kommentistasi, se lohdutti ja onnistuit saamaan edes vähän hymyä päivääni :) Paljon halauksia sulle!

    VastaaPoista
  11. Anonyymin kommentti on aika rankkaa tekstiä: "Jumalauta että voi olla kamala ihminen, suorastaan kuvotat mua.". Kukaan ei varmaan toivo itselleen syömishäiriötä johti se sitten laihtumiseen tai sairaalloiseen lihavuuteen. Tuskinpa itse olet sen parempi ihminen ainakaan tuon kommentin jälkeen. Eiköhän anneta kaikkien olla sellaisia, kun on. Ja jos tämän blogin tekstit niin kuvottaa sinua niin älä sitten enää lue tätä. Harmittaa blogin pitäjän puolesta, että toisten pitää käydä tuollaisia kommenttejaan täällä jakamassa.

    -Henna

    VastaaPoista
  12. anonyymi1: Jos sä yritit saada mun olon jollain tapaa paskaseks, niin epäonnistuit kyllä totaalisesti. Mua ei voisi tosiaan vähenpää kiinnostaa mitä sä ajattelet musta tai mun mielipiteistä, ihan tosi.. :D

    anonyymi2. Kiitos kommentistasi erittäin paljon. Osaan ottaa rakentavaa kritiikkiän vastaan, mutta välillä noille joillekkin ei voi muuta kuin nauraa :)

    VastaaPoista
  13. eksyin kans tänne, ku oli paska fiilis. tuli vaan viel pahempi olo. ajatella et oot noin laiha, ja varmaanki tosi kaunis ja silti vaan ajattelet laihduttamista ja laihduttamista. oon 14 ja mun bmi on 19, just nyt en oo yhtään tyytyväinen mun kroppaan ja sillai. äh, en tajuu miks sä laihdutat, mut en mäkään kyllä läskistä tykkää :(

    VastaaPoista