sunnuntai 6. helmikuuta 2011

Kuinka paljon paskaa ihminen kestää?

Mä en oikeasti tiedä, että mistä mä taas alottaisin. Anteeksi nyt yhteisesti kaikille tää mun hilajaiselo, mutta nyt on tapahtunut jokseenkin järkyttäviä asioita, joten ajattelin jakaa tän mun suru-uutisen ihan teidän kanssa.

Tässä on teille linkki tapahtuneesta, käykää katsomassa jos jaksatte: :/

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Metroliikenne%20pysäytettiin%20henkilövahingon%20takia/art-1288366540979.html
Meidän perhetuttu, lapsuudenkaveri vuodesta 1995, tappoi itsensä Hakaniemen metroasemalle viime keskiviikkona vakavan masennuksen seurauksena. Kyseinen poika oli 21-vuotias, jonka isä murhattiin vuonna 2004. Harmi vaan, meidän rakas ystävämme ei koskaan tapahtuman jälkeen päässyt jatkamaan omaa elämäänsä. Jälkeenpäin kuulin, että kyseistä henkilöä oli kiusattu masennuksensa vuoksi, joka lopulta johti niinkin itsekkääseen tekoon kuin itsemurhaan. Olisinko mä voinut auttaa? Enpä usko.

Surullisinta koko hommassa ehkä on, että poika oli sekaisin kuin seinäkello ( viinaa ja lääkkeitä enemmän kuin laki sallii) ja voin melkein vannoa, että tapatumaa ei olisi käynyt, jos N olisi nukkunut päänsä selväksi. Life is so fragile.


Mun mieliala on kuitenkin olosuhteisiin nähden aika hyvä, vaikka viikonlopun aikana onkin sitten itketty samalla monen vuoden takaista pahaa oloa.

Toisaalta, se mikä ei tapa vahvistaa (tai sattuu vitusti.) Järkyttävän puhelu-uutisen jälkeen mä havahduin pitkästä aikaa elämään. Astuin bussista ulos ja arvatkaapas mitä? Maailma näytti jotenkin yliluonnollisenkirkkaalta; lumi, ihmiset, auringonvalo, kaikki. Noita niin pieniä, arkipäivisiä asioita, joita ei edes tule koskaan ajatelleeksi. Mä näin sen uusin silmin. Maailma on kaunis, sanallasanoen kaunis. Mä haluan vielä elää, mä en ole antanut vielä maailmalle kaikkea, jonka voisin antaa. Siksi on jatkettava eteenpäin-ettei vahingossakaan tee elämänsä SUURINTA virhettä.

Muistakaa se rakkaat!

<3mandy

Ps. Liikuntapostaus tulossa lukijoiden toivomuksesta. Niin ja kiitos ja kummarrus teille uusille lukijoille, tosin tällä kertaa saittekin lukea hieman surullisempaa tekstiä.


7 kommenttia:

  1. osanotot :(♥ ja kiitos kauheesti tosta vikasta tekstipätkästä, sain nyt sen viimesen kannustuspotkun sopimaan riidat erään henkilön kanssa, koska tiedän, että jos me jatketaan vaan tätä mykkäkoulua nii lopulta me erkaannutaan.

    VastaaPoista
  2. Kauheeta! Otan kauheasti osaa <3 voi sua rakas. Iso hali ja koita jaksaa... meille saa kertoa ihan mitä vaan ite haluat, mä ainakin kuuntelen<3

    VastaaPoista
  3. Iso hali sinne <3 Ei oo helppoo...

    VastaaPoista
  4. ei oo totta...
    koitaha jaksaa kuitenkin, ja hyvä että näet maailman kauniinpana kuitenkin.

    VastaaPoista
  5. Eii :( Otan osaa ♥ Ihan hirveetä! Muista puhua jollekin, meille ainakin, paljonpaljon jakselemisia rakas<3

    VastaaPoista
  6. kiitos ihana, kyllä se oikeasti auttaa. Ja kyllähän mäkin jossain mielessäni tiedän, ettei tämä voi ikuisesti jatkua.
    Ja toi on ihan hirveää mitä tolle sun tutulle tapahtui, mutta hyvä että sulla on kuitenkin asenne kohdallaan :) <3

    VastaaPoista
  7. osanottoni myös täältä!<3 miten kaikille sattuu nyt huonoja uutisia!? kaverini löysi itseasiassa viime keskiviikkona mummunsa kuolleena sen asunnosta. Ehkä tältä vuodelta tulee vielä jotain hyvääkin. toivotaan ainakin niin..
    haleja ja voimia sulle!<3

    VastaaPoista