lauantai 21. heinäkuuta 2012

Alkoholi ja kalorit.


Olin eilen tyttöporukan kanssa ulkona ja juotiin "muutamat". Hauska ilta oli ja syömiset jäi eiliseltä osin melko pieniksi. Ruokaa söin yhteensä n. 300 kalorin edestä (tosin en tietoisesti syönyt noin vähää), mutta ne alkoholit toivat. Laitoin herätessäni alkoholit kiloklubiin ja silmieni eteen pomppaa luku 1128. Siis mitä v*****!  Mä en ole koko sh-historiani aikana oikeastaan koskaan laskenut kaloreita alkoholin juomisesta, mutta tänään päätin oikeastaan huvikseni katsoa nekin ja mitä tapahtuikaan. Järkytys. Kuinka paljon kaloreita mm. oluessa onkaan. Tässä on muutamien alkoholien kaloreita.

Kermalikööri  299 kcal/100g
Konjakki/rommi/viski/gini 229 kcal/100g
Vodka    220 kcal/100g
Likööri   286 kcal/100g
Mieto viini   65 kcal/100g
Vahva olut   71 kcal/100g
A-olut   43 kcal/100g
Keskiolut   42 kcal/100g
I-olut  18 kcal/100g
Siideri, makea 56 kcal/100g
Siideri, kuiva   41 kcal/100g
Viini, alkoholiton  20 kcal/100g

Juomisesta huolimatta olo on kuitenkin hoikka ja jotain laihtumista vatsan seudulla on selkeästi tapahtunut. Oikeastaan mä olen aika tyytyväinen mun kroppaan tällä hetkellä. Vaakaahan mulla ei edelleenkään ole, mikä tuntuu näin ajatuksenakin ihan mielettömältä. Toisaalta mua tekisi aivan suunnattomasti hommata vaaka kotiin, mutta toisaalta mä olen suojelllut itseäni viimeiset 1,5 vuotta olemalla ilman vaakaa. Mä voin vaan kuvitella mikä vaakarumba siitä taas seuraisi, jos mä sen hirviön kotiin ostaisin. Näin ollen mä tyydyn käymään vaa'alla mutsilla, kavereilla ja salilla. 

Tänään mun täytyy kuitenkin jokatapauksessa juoda ja syödä kaikkea typerää. Tänään juhlitaan nimittäin mun ystävän syntymäpäiviä ja ollaan menossa ravintolaan syömään ja sen jälkeen baariin. No ihan kiva ilta on varmasti tulossa, enkä mä aio tänään kaloreita murehtia. Valitsen vaan sen kevyemmän vaihtoehdon.

<3 Mandy

1 kommentti:

  1. Liityin juuri sun lukijaksi, luin koko blogin kerralla läpi. Jatka ihmeessä kirjottamista :)

    http://elamahakusessa.blogspot.fi/

    VastaaPoista