keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

ruikuttavat läskit

Ai että sellaset saakaan mut näkemään punaista. Mä en ymmärrä, kuinka jotkut ylipäätänsä päästää kroppansa kauheaan kuntoon, koska suurimmaksi osaksi lihoaminen on itseaiheutettua. Geenit, geenit- aina löytyy tekosyitä. On tietysti totta, että esim. masennus voi lihottaa jne, mutta you get the point! Kaikki riippuu loppujen lopuksi itsestä.

Mikä mut sitten on saanut näin närkästymään aiheesta? Noh, olin tossa muutaman kaverin kanssa mattolaiturilla , kun tää mun toinen kaveri, T, sanoi haluavansa kauppaan (Pieni valihuomautus; tää mun kaveri on lihonnut vuoden sisään varmaan 15 kiloa roskaruoan ja auton väärinkäytön tuloksena)ostamaan maitorahkaa ja ananasta. Se valittaa koko ajan olevansa lihava, niinkuin se vähän onkin ja haluaa nyt koittaa syödä terveellisemmin ja kevyemmin. Great! Me sitten lähetään paikalliseen pieneen lähikauppaan. T valitsee itselleen rahkaa, muutaman purkin ananasta ja talsii kassalle, kunnes se yhtäkkiä sanoo: " Ei nää oo niitä oikeita merkkejä, lähetään pois." Poistutaan kaupasta ilman ostoksia, hypätään autoon ja T ajaa Hesen autokaistalle ostamaan itselleen
kerrosateria.

Siis mitä vittua? Mikä meni pieleen? Maitorahka ja ananakset vaihtuu kerrosateriaan ja muija vielä kehtaa inistä siitä, että on läski. Ärsyttävyyden huippu ja mun motivaatiomittari laihdutuksessa kasvaa. Tietysti mä nyt kuulostan siltä, etten ite koskaan sortuisi syömään roskaruokaa, mutten mä sitä tarkoita. Homman juju on siinä, että 2 kiloa on paljon helpompi laihduttaa pois kuin 12 kiloa. Onneksi mä tajusi
n ajoissa, enkä ruikuta.

Tällaista suurempaa tai pienempää lihoamista on muutenkin havaittavissa mun kaveripiirissä ja syytkin siihen on aika selviä:

1. Auto- se hyötyliikunnan suurin vihollinen. Mikä siinä on, että auton saamisen jälkeen ei voi enää sataa metriä kävellä kauppaan?

2. Seurustelu- Onhan se mukava käydä oman murun kanssa romanttisilla illalliseilla enemmän kuin laki sallii, mutta +10kiloa ei niinkään.

3. Dogaaminen ja yösyömingit- Hyi. Jos juon, en syö. Epäterveellistä, mutta toimii.

Miettikääs nyt; autottomat raittiit sinkut harvemmin on lihavia :D

Mutta joo, oma päätös tietenkin. Voit näyttää TÄLTÄ:

tai TÄLTÄ:

<3Mandy

7 kommenttia:

  1. Käänsit juuri veistä haavasssa.

    t. nyt anonyymisti kommentoiva sh-bloggari, joka on kevään aikana lihonut 12kg

    VastaaPoista
  2. olen kanssasi samaa mieltä! Sain tästä postauksesta mukavaa lisämotivaatiota ;) !

    VastaaPoista
  3. Auts. Laskit meikäläisen motivaatiota melko raisusti tällä postauksella. Oot melkein vuoden ajan jo ollu blogis kanssa mulle suuri motivaationlähde laihtumisen suhteen, mutta voin sanoa että nyt tuntuu siltä vitut mä enää tämmöstä paskaa luen.

    Kyllä olen itse omilla väärillä valinnoillani (ja masennuksella) aiheuttanut melkein 20kg lihomisen viimeisen 4 vuoden aikana, siitä en muita kuin itseäni syytä.
    Luulisi sinun laihduttajana tietävän ettei se aina ole niin helppoa. Lihominen on 1000 kertaa helpompaa kuin laihtuminen. Itse yritän koko ajan laihtua, yksin ilman tukea samalla kun äiti kiikuttaa kaupasta kaikkea epäterveellistä, koska itse näin haluaa syödä, eikä minua usko siinä etten halua niitä tänne koska syön ne kaapista kuitenkin erittäin huonon itsekurin takia.
    Toisaalta inhoan itsekkin ystäviäni ketkä itkevät olevansa lihavia, en sitä itse tee muuta kuin omassa yksinäisyydessä ja blogin välityksellä.

    Toivon että blogisi kuitenkin toimisi vielä mulle motivaationa, vaikka yksi postaus saikin ärsyyntymään, sillä muuten blogisi on tähän asti ollut erittäin hyvä.

    VastaaPoista
  4. Otan kantaa ylempään viestiin.

    T. Alle vuodessa +9kg (voi tosin johtua siitäkin että olen 14 ja kasvavassa iässä).

    VastaaPoista
  5. On tässä postauksessa kyllä pointti. Itseänikin ärsyttää, miten oikeasti todella ylipainoiset ihmiset valittavat painostaan. Jos ylipainoa löytyy joku 40kiloa, niin olisi luullut, että henkilö olisi havahtunut tilanteeseen vähän aiemmin, jolloin painosta olisi vielä ollut helpompi päästä eroon.
    Mutta toisia ihmisiä on paha mennä arvostelemaan, kun ei tiedä mitä syitä sen lihoamisen taustalta löytyy :/

    Tsemppiä ja haleja <3

    VastaaPoista
  6. Perusperiaatteiltaan tää teksti kyllä osu aivan nappiin, kyllä muistan ite viime kesänä ku oli tullu 5kg lihottua ja itkin sitä ja maailman vääryyttä ku yhtäkkiä oon niin pullero ku yhtäkkiä havahduin siihen, että ihan ite sen kyllä oon aiheuttanu. Ja pari kertaa ku sain potkittua itteeni persuksille ni johan alko tapahtua, ite olin itteni siihen ajanu ja ite pääsin poiski. Ja kovasti lupaan itelleni ettei sama toistu enää ikinä...

    Tsempit hei sulle, tykkään kovasti sun blogista! :)<3

    VastaaPoista
  7. Laihduttaminen taitaa olla sitä vaikeampaa mitä lihavampaan kuntoon on itsensä päästänyt. Ne ensimmäiset kilot kyllä putoavat aika nopeasti, mutta ajatus siitä, että joutuu tekemään vaikka vuoden töitä päästäkseen edes siihen normaalipainoon, on varmasti raskas. Itekkään en ole jaksanut vähään aikaan laihduttaa, vaikka viiden kilon pudotukseen olisin jo ihan tyytyväinen. Kuitenkin näin kesällä haluan juhlia kavereiden kanssa, enkä istua yksin himassa omien ruokien kanssa. Ja onhan mun elämässä niitäkin päiviä, kun en yksinkertaisesti saa pidettyä itseäni kurissa vaikka kuinka yrittäisin...

    Oon silti samaa mieltä siitä, että lihominen on oma vika. Valittaminen ei auta, vaan asialle täytyy tehdä jotain...

    VastaaPoista